ایران همیشه پیروز/ امارات پر حسرت

ایران همیشه پیروز/ امارات پر حسرت

بانک ورزش – تیم ملی فوتبال کشورمان روز دوشنبه در آخرین بازی خود از مرحله گروهی به مصاف تیم ملی امارات می رود. از این رو نگاهی داریم به مصاف های رو در روی این دو تیم در جام ملت های آسیا.

1984- سنگاپور

در آن سال ها فوتبال امارات در سطحی بسیار پایین تر از از ایران قرار داشت. هنوز هم  از دوران پر افتخاری که همراه با 3 دوره قهرمانی پیاپی در آسیا بود ارتزاق می کردیم. ستاره هایی چون علیدوستی، ناصر محمدخانی، برادران بیانی، عبدالعلی چنگیز، اصغر حاجیلو و... در ترکیب ما حاضر بودند. ناصر ابراهیمی سرمربی ما بود. ماحصل نبرد ما با امارات در مرحله گروهی چیزی جز شکست 0-3 برای حاشیه نشینان جنوبی خلیج فارس به همراه نداشت. حمید علیدوستی، شاهرخ بیانی و ناصر محدخانی گل های این بازی را به ثمر رساندند. این بازی در تاریخ 10 آذر سال 1363 انجام شد.

1988- دوحه قطر

باز هم با امارات در یک گروه قرار گرفتیم. تیم ایران بسیار جوان شده بود. 2  سال قبل از آن و در جریان بازی های آسیایی سئول 14 نفر از بازیکنان نامدار تیم در تقابل با مرحوم پرویز دهداری و سایر اعضای کادر فنی چون وطنخواه و صالح نیا استعفا داده بودند و جای آنها را جوانانی چون عابدزاده، زرینچه، کرمانی مقدم، میراحمدیان و... گرفته بودند. این بار در روز 18 آذرماه 1367، و با تک گل دقیقه 27 فرشاد پیوس که با رایزنی های زیاد به تیم برگشته بود امارات را بردیم تا صعودمان به نیمه نهایی مسجل شود.

1992 – ژاپن

تقدیر بر این بود که برای سومین بار پیاپی با امارات همگروه شویم. سکان تیم ملی به دست علی پروین افتاده بود. دو سال قبل از آن در بازی های آسیایی پکن قهرمان شده بودیم. این بار در یک بازی ضعیف با این تیم به تساوی بدون گل رسیدیم تا به دست خودمان مقدمات عدم صعود از این گروه را فراهم کرده باشیم. اگر تیم ما این بازی را می برد، حتی افتضاح بازی آخر در برابر ژاپن تازه اوج گرفته و لگد زدن به جمال الشریف، داور سوری از سوی مجتبی محرمی هم مانعی برای حضور در نیمه نهایی نمی شد. و جالب اینکه علی پروین در این دوره در 3 بازی تیم ما حتی یک تعویض هم نکرد!

2011- قطر

پس از چند دوره باز هم به پست این تیم عربی خوردیم. فوتبال امارات در این سال ها سرمایه گذاری وسیعی را برای پیشرفت خود انجام داده بود و لیگ این کشور با شکل و شمایلی کاملا حرفه ای برگزار می شد. با تمام این اوصاف باز هم با افشین قطبی یا همان قلب شیر خودمان این تیم را در ورزشگاه القطر با نتیجه 0- 3 و با گل های آرش افشین، محمد نوری و گل به خودی ولید عباس بردیم تا همچنان حسرت پیروزی در برابر ایران بر دل شیوخ متمول اماراتی باقی بماند.

 




برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: